10.1.13

Αν είναι δυνατόν...φράουλες τον Ιανουάριο;



Ψωνίζοντας τις προάλλες στο μανάβικο ενός μεγάλου super market μου μύρισαν….φράουλες.  Υπήρχαν πραγματικά… δεν μου μύρισαν έτσι από το μυαλό μου. Κάτι μεγάλες κατακόκκινες, ολοζώντανες, λαχταριστές και μάλιστα ελληνικές φράουλες.

Όταν είπα στον κύριο μανάβη «Καλά παίρνω εγώ τα μήλα μου και τα πορτοκάλια, αλλά είναι απίστευτο πόσο ωραία μυρίζουν οι φράουλες!» μου είπε ότι από τότε που είναι αυτός σε μανάβικο οι φράουλες έβγαιναν Μάιο-Ιούνιο, μετά από μερικά χρόνια έβγαιναν Μάρτιο και τώρα πλέον Ιανουάριο και κατέληξε μόνος του στο συμπέρασμα ότι σε λίγο θα έχουμε όλο το χρόνο. Το έλεγε με μεγάλη απογοήτευση για το πόσο έχουμε αλλάξει τα φρούτα και την καλλιέργειά τους. Είναι αλήθεια ότι μου έκανε και νόημα με το χέρι…αυτό που εννοεί «μακριά-μακριά από τις φράουλες τέτοια εποχή».


Έτσι έψαξα λίγο τι φρούτα και λαχανικά υπάρχουν αυτούς τους χειμωνιάτικους μήνες, που σε σχέση με τις φράουλες και όλα αυτά τα όμορφα καλοκαιρινά φρούτα μοιάζουν φτωχά και κακόμοιρα. Έκανα λάθος υπάρχουν αρκετά που είναι και νόστιμα και ωφέλιμα. Για δείτε:

Ιανουάριος
Αβοκάντο, ακτινίδια, αχλάδια, γκρέιπφρουτ, κυδώνια, μανταρίνια, μήλα, μπανάνες, πορτοκάλια, ρόδια.
Καρότα, κάστανα, κουνουπίδια, κρεμμύδια (ξερά, φρέσκα), λάχανα, λεμόνια, μαϊντανός, μανιτάρια, μαρούλια, μπρόκολα, αντίδια, παντζάρια, πατάτες, πράσα, ραδίκια, ραπανάκια, σέλινο, σέσκουλα, δυόσμος, σπανάκι.
Φεβρουάριος
Αβοκάντο, αχλάδια, γκρέιπφρουτ, μανταρίνια, μπανάνες, πορτοκάλια.
Καρότα, κουνουπίδια, κρεμμύδια (ξερά, φρέσκα), λάχανα, λεμόνια, μαϊντανός, μαρούλια, μπρόκολα, αντίδια, παντζάρια, πατάτες, πράσα, ραδίκια, ραπανάκια, σέλινο, σέσκουλα, σπανάκι.
Μάρτιος
Αβοκάντο, γκρέιπφρουτ, μανταρίνια, μπανάνες, πορτοκάλια.
Αρακάς, αγκινάρες, καρότα, κουνουπίδια, κρεμμύδια (ξερά, φρέσκα), λάχανα, λεμόνια, μαϊντανός, μάραθο, μαρούλι, μπρόκολα, παντζάρια, πατάτες, πράσα, ραδίκια, ραπανάκια, σέλινο, σέσκουλα, σπανάκι.



[if]

Δεν υπάρχουν σχόλια: