Είναι αλήθεια ότι τα βραβεία Όσκαρ συχνά είναι θέμα συζήτησης στις παρέες και γενικά ίσως λειτουργούν σαν κριτήριο για να διαλέξουμε ποιά ταινία θα δούμε. 'Όχι;
Διστάσαμε, θα πούμε σεμνά, να σχολιάσουμε εμείς τις υποψηφιότητες (ούτε συζήτηση για προβλέψεις....τόοοοση ταπεινότητα : ). Γι' αυτό ζητήσαμε τη γνώμη του φίλου μας Αθανάτ, όπως πάντα σε κάθε τέτοια 'οσκαρική εποχή', ο οποίος κατέχει το θέμα για πολλούς λόγους. Βλέπει όλες τις ταινίες (ΚΑΙ αυτές που δεν είναι υποψήφιες!), έχει ασχοληθεί με φωτογραφία, με σκηνοθεσία και το μάτι του -όπως και το μυαλό του- βλέπει περισσότερα από μας.
Απολαύστε τον και χρησιμοποιείστε αυτά που λέει για τα στοιχήματα της παρέας ; ) .
Σε αυτό το σημείο και μετά από όοοολο αυτό το κόκκινο χαλί που με κόπο διαβήκαμε, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον φίλο μας Αθανάτ για ότι ακολουθεί! [an-if]
Υποψηφιότητες :
Και πάμε στις τέσσερις μεγάλες κατηγορίες :
Διστάσαμε, θα πούμε σεμνά, να σχολιάσουμε εμείς τις υποψηφιότητες (ούτε συζήτηση για προβλέψεις....τόοοοση ταπεινότητα : ). Γι' αυτό ζητήσαμε τη γνώμη του φίλου μας Αθανάτ, όπως πάντα σε κάθε τέτοια 'οσκαρική εποχή', ο οποίος κατέχει το θέμα για πολλούς λόγους. Βλέπει όλες τις ταινίες (ΚΑΙ αυτές που δεν είναι υποψήφιες!), έχει ασχοληθεί με φωτογραφία, με σκηνοθεσία και το μάτι του -όπως και το μυαλό του- βλέπει περισσότερα από μας.
Απολαύστε τον και χρησιμοποιείστε αυτά που λέει για τα στοιχήματα της παρέας ; ) .
Σε αυτό το σημείο και μετά από όοοολο αυτό το κόκκινο χαλί που με κόπο διαβήκαμε, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον φίλο μας Αθανάτ για ότι ακολουθεί! [an-if]
( Κάναμε και μια μικρή πρόβα ...Πού θα ταίριαζε το αγαλματίδιο ΑΝ το είχαμε σπίτι μας;)
Δώσε Όσκαρ στο λαό – 2016
Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει Όσκαρ
θα μυρίσει !
Στην Εσχατιά κάθε
Φεβρουαρίου μια παγκόσμια γιορτή βραβείων, του πρώην σελιλόιντ και τωρινού μεγαpixel, έρχεται να προσφέρει αίγλη στις νύχτες
που προηγήθηκαν και πιστοποίηση στις νύχτες που ακολουθούν. Ποιός, ποιά,
πόσο, γιατί; Αναπάντητα ερωτήματα έρχονται να χοβολιάσουν στις βολικές
απαντήσεις ή να εκτεθούν στο κρύο, με εκπλήξεις που θα τις ξεγυμνώσει (..μη πω
ξεβρακώσει) στο σύμπαν του αναπάντητου.
Όσκαρ 2016. Μεγάλα φαβορί, μεγάλες εκπλήξεις,
μεγάλες προσδοκίες, μεγάλα ..σιχτίρια!
Ξεκινώντας από τις
"μικρές" κατηγορίες, που λίγες αλλά σημαντικές στιγμές έχει να επιδείξει στο
παρελθόν και θρέφοντας το εθνικό μας φρόνημα, το οποίο το μετατρέπει σε άτακτο, ας
αναδομήσουμε θυμούμενοι τα γαλανόλευκα βραβεία :
1960: Ο
Μάνος Χατζιδάκις κερδίζει το Όσκαρ τραγουδιού για "Τα παιδιά του Πειραιά", από
την ταινία του Ζυλ Ντασσέν "Ποτέ την Κυριακή".
1964: Ο
Βασίλης Φωτόπουλος κερδίζει το Όσκαρ για τα σκηνικά του στην ταινία του Μιχάλη
Κακογιάννη "Αλέξης Ζορμπάς.
1969: Ο
Κώστας Γαβράς παίρνει το Όσκαρ ξένης ταινίας με το "Ζ".
1975: Η
Θεώνη Βαχλιώτη-Ολντριτζ κερδίζει το Όσκαρ για τα κοστούμια της στον "Υπέροχο Γκάτσμπι".
1982: Ο
Βαγγέλης Παπαθανασίου κερδίζει το Όσκαρ για τη μουσική του στην ταινία "Δρόμοι
της φωτιάς".
Εκκινώντας λοιπόν από την κατηγορία Ξενόγλωσση
Ταινία που δε συμμετέχει
"Ο Αστακός" του Γιώργου Λάνθιμου, αν και θα το ήθελα πολύ -όχι γιατί ήδη μας
είχε γλυκάνει από το 2010 με την υποψηφιότητα του Κυνόδοντα αλλά- γιατί θεωρώ
ότι το Γαλλικό-Τούρκικο "Οι Ατίθασες" είναι πολύ κατώτερό του!
Υποψηφιότητες:
Embrace of the Serpent (Κολομβία)
Οι Ατίθασες (Γαλλία)
Ο Γιος του Σαούλ (Ουγγαρία)
Theeb
(Ιορδανία)
A
War (Δανία)
Φαβορί: Ο Γιος του Σαούλ
'Εκπληξη(αρνητική!): Οι Ατίθασες
Επιθυμία: Ο Γιος του Σαούλ, Οκτώβριος 1944, Άουσβιτς-Μπίρκεναου. Η ιστορία αναφέρεται στον Ούγγρο Σαούλ Αουσλόντερ, μέλος της ομάδας των Εβραίων κρατουμένων Sonderkommando, η οποία είναι αναγκασμένη να βοηθά τους ναζί στις μαζικές εκτελέσεις. Ενώ δουλεύει σε ένα από τα κρεματόρια, ο Σαούλ ανακαλύπτει το πτώμα ενός αγοριού το οποίο θεωρεί ότι είναι παιδί του. Ο Σαούλ αποφασίζει να φέρει εις πέρας μια θεωρητικά ανέφικτη αποστολή: να σώσει το σώμα του παιδιού από τις φλόγες, να βρει έναν ραβίνο να απαγγείλει την νεκρώσιμη ακολουθία και να θάψει το αγόρι. Ποιητική κάμερα μέσα στο κρεματόριο-βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών στις Κάννες.
'Εκπληξη(αρνητική!): Οι Ατίθασες
Επιθυμία: Ο Γιος του Σαούλ, Οκτώβριος 1944, Άουσβιτς-Μπίρκεναου. Η ιστορία αναφέρεται στον Ούγγρο Σαούλ Αουσλόντερ, μέλος της ομάδας των Εβραίων κρατουμένων Sonderkommando, η οποία είναι αναγκασμένη να βοηθά τους ναζί στις μαζικές εκτελέσεις. Ενώ δουλεύει σε ένα από τα κρεματόρια, ο Σαούλ ανακαλύπτει το πτώμα ενός αγοριού το οποίο θεωρεί ότι είναι παιδί του. Ο Σαούλ αποφασίζει να φέρει εις πέρας μια θεωρητικά ανέφικτη αποστολή: να σώσει το σώμα του παιδιού από τις φλόγες, να βρει έναν ραβίνο να απαγγείλει την νεκρώσιμη ακολουθία και να θάψει το αγόρι. Ποιητική κάμερα μέσα στο κρεματόριο-βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών στις Κάννες.
Στην κατηγορία της Φωτογραφίας, που με αγγίζει λόγω έντονης δημιουργικής
ενασχόλησης, έχουμε τις ακόλουθες υποψηφιότητες
:
Carol
Οι Μισητοί 8
Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής
Η Επιστροφή
Sicario
Φαβορί : Η Επιστροφή
Έκπληξη :Mad Max
Επιθυμία : Η Επιστροφή. Τα εμβόλιμα πλάνα φυσικής μαγείας και πνευματικής νηνεμίας, ωδή στην σκέψη των Ινδιάνων που ξεπηδούν μέσα από σκηνές του τύπου: ΄'το χιόνι βάφτηκε κόκκινο', είναι σημεία αναφοράς οφθαλμικής τέρψης.
Έκπληξη :Mad Max
Επιθυμία : Η Επιστροφή. Τα εμβόλιμα πλάνα φυσικής μαγείας και πνευματικής νηνεμίας, ωδή στην σκέψη των Ινδιάνων που ξεπηδούν μέσα από σκηνές του τύπου: ΄'το χιόνι βάφτηκε κόκκινο', είναι σημεία αναφοράς οφθαλμικής τέρψης.
Στην κατηγορία Animation οι υποψηφιότητες :
Anomalisa
Boy
and the World
Τα Μυαλά που Κουβαλάς
Shawn:
The Sheep Movie
When
Marnie Was There
Φαβορί : Τα Μυαλά που Κουβαλάς
Έκπληξη : Anomalisa
Επιθυμία : Τα Μυαλά που Κουβαλάς, το οποίο απέχει πολύ (στοιχηματικά) από τα υπόλοιπα, αλλά και συναισθηματικά. Το animation είναι ένα αριστούργημα, το οποίο μπορεί τοποθετηθεί στη λίστα με τα κορυφαία όπως το Γουόλι, ο Νέμο, η Φαντασία, το κινούμενο κάστρο. Η Anomalisa, παρόλο που ο τίτλος παραπέμπει σε ..άλλου τύπου ταινία, είναι μια καταπληκτικά δημιουργημένη ταινία ενηλίκων (https://www.youtube.com/watch?v=Le-oPDcLmzg) και θα της άξιζε ένα ξεχωριστό βραβείο.
Το Shawn: το πρόβατο, είναι επίσης μια επίπονη προσπάθεια, αλλά έχει το βαρίδι της σειράς της τηλεόρασης που το κάνει λιγότερο θελκτικό.
Έκπληξη : Anomalisa
Επιθυμία : Τα Μυαλά που Κουβαλάς, το οποίο απέχει πολύ (στοιχηματικά) από τα υπόλοιπα, αλλά και συναισθηματικά. Το animation είναι ένα αριστούργημα, το οποίο μπορεί τοποθετηθεί στη λίστα με τα κορυφαία όπως το Γουόλι, ο Νέμο, η Φαντασία, το κινούμενο κάστρο. Η Anomalisa, παρόλο που ο τίτλος παραπέμπει σε ..άλλου τύπου ταινία, είναι μια καταπληκτικά δημιουργημένη ταινία ενηλίκων (https://www.youtube.com/watch?v=Le-oPDcLmzg) και θα της άξιζε ένα ξεχωριστό βραβείο.
Το Shawn: το πρόβατο, είναι επίσης μια επίπονη προσπάθεια, αλλά έχει το βαρίδι της σειράς της τηλεόρασης που το κάνει λιγότερο θελκτικό.
Και πάμε στην μάχη των δεινοσαύρων
, κατηγορία Μουσική .
Υποψηφιότητες :
Η Γέφυρα των Κατασκόπων
Carol
Οι Μισητοί 8
Sicario
Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνά
Ένιο Μορικόνε
εναντίον Τζον Γουίλιαμς ή αλλιώς ο
85άχρονος Ένιο των μηδέν Όσκαρ για έξι υποψηφιότητες και 500 soundtracks εναντίον του κατά τέσσερα χρόνια
νεότερού του Τζον των 5 Όσκαρ για τις 49 υποψηφιότητες! Αυτόν τον Θείο (Όσκαρ)
ποιος παππούς θα τον πάρει;
Φαβορί: Οι Μισητοί
8
Έκπληξη: Η Γέφυρα των Κατασκόπων
Επιθυμία: Οι Μισητοί 8 ..ε, διάολε είναι υπέροχος ο Ένιο του λείπει πατέντα! Θα τους μισήσω 8 φορές περισσότερο αν δε του το δώσουν!
Έκπληξη: Η Γέφυρα των Κατασκόπων
Επιθυμία: Οι Μισητοί 8 ..ε, διάολε είναι υπέροχος ο Ένιο του λείπει πατέντα! Θα τους μισήσω 8 φορές περισσότερο αν δε του το δώσουν!
Και πάμε στις τέσσερις μεγάλες κατηγορίες :
Α' Γυναικείος Ρόλος
Υποψηφιότητες :
Κέιτ Μπλάνσετ (Carol)
Μπρι Λάρσον (Room)
Σέρσα Ρόναν (Brooklyn)
Σάρλοτ Ράμπλινγκ (45 Χρόνια)
Τζένιφερ Λόρενς (Joy)
Φαβορί: Μπρι Λάρσον
Έκπληξη: Σέρσα Ρόναν
Επιθυμία: Κέιτ Μπλάνσετ
Πολύ καλή η Λάρσον στο Δωμάτιο, αλλά όταν βγήκε έξω από αυτό κάτι σα να έχασε από την λάμψη των 20 τετραγωνικών. Έλλειψη η Μέριλ Στρίπ, φανατικός της Καιτούλας δηλώνω και την υποστηρίζω μέχρι εσχάτων!
Έκπληξη: Σέρσα Ρόναν
Επιθυμία: Κέιτ Μπλάνσετ
Πολύ καλή η Λάρσον στο Δωμάτιο, αλλά όταν βγήκε έξω από αυτό κάτι σα να έχασε από την λάμψη των 20 τετραγωνικών. Έλλειψη η Μέριλ Στρίπ, φανατικός της Καιτούλας δηλώνω και την υποστηρίζω μέχρι εσχάτων!
Α' Ανδρικός Ρόλος
Υποψηφιότητες :
Λεονάρντο Ντι Κάπριο (Η
Επιστροφή)
Μάικλ Φασμπέντερ (Steve
Jobs)
Ματ Ντέιμον (Η Διάσωση)
Έντι Ρεντμέιν (The Danish Girl)
Μπράιαν Κράνστον (Trumbo)
Φαβορί: Λεονάρντο Ντι Κάπριο
Έκπληξη: Έντι Ρεντμέιν
Επιθυμία: Λεονάρντο Ντι Κάπριο.
Δε θα πάω κόντρα στο υστερικό ρεύμα που έχει κατακλίσει το διαδίκτυο για τον Λεό. Είναι μυθικός, συγκλονιστικός (και νηστικός πολλές ώρες για τις ανάγκες του ρόλου, βέβαια!) και το αξίζει.
Βέβαια και ο Μπράιαν Κράνστον, της καλύτερης σειράς που έχει γυριστεί ποτέ (http://www.imdb.com/title/tt0903747/?ref_=fn_al_tt_1 breaking bad), είναι επίσης καθηλωτικός στο ρόλο του ως κουμουνιστή–αντιφρονούντα Τράμπο.
Κρίμα που δεν είναι και στις υποψηφιότητες και ο καταπληκτικός εννιάχρονος Jacob Tremblay, του Δωματίου.
Έκπληξη: Έντι Ρεντμέιν
Επιθυμία: Λεονάρντο Ντι Κάπριο.
Δε θα πάω κόντρα στο υστερικό ρεύμα που έχει κατακλίσει το διαδίκτυο για τον Λεό. Είναι μυθικός, συγκλονιστικός (και νηστικός πολλές ώρες για τις ανάγκες του ρόλου, βέβαια!) και το αξίζει.
Βέβαια και ο Μπράιαν Κράνστον, της καλύτερης σειράς που έχει γυριστεί ποτέ (http://www.imdb.com/title/tt0903747/?ref_=fn_al_tt_1 breaking bad), είναι επίσης καθηλωτικός στο ρόλο του ως κουμουνιστή–αντιφρονούντα Τράμπο.
Κρίμα που δεν είναι και στις υποψηφιότητες και ο καταπληκτικός εννιάχρονος Jacob Tremblay, του Δωματίου.
Σκηνοθεσία
Υποψηφιότητες :
Άνταμ ΜακΚέι (Το Μεγάλο
Σορτάρισμα)
Τζορτζ Μίλερ (Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής)
Τζορτζ Μίλερ (Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής)
Αλεχάντρο Γκονζάλες
Ινιάριτου (Η Επιστροφή)
Λένι Έιμπραμσον (Room)
Τομ ΜακΚάρθι (Spotlight)
Φαβορί: Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου
Έκπληξη : Τζορτζ Μίλερ
Επιθυμία: Τζορτζ Μίλερ, το οποίο αποτελεί έκπληξη και για εμένα τον ίδιο η επιλογή του νεογκόθικ Mad Max για την σκηνοθεσία, αλλά το επεξηγώ στο επιμύθιο την απόφασή μου αυτή. Το Mad Μax αν μη τι άλλο είναι τίμιο για αυτό που υπόσχεται και μεταξύ των άλλων προσφέρει εικόνες σπάνιας, αγρίας ομορφιάς και στιγμές γουρλοφθαλμιότητας.
Αδικημένος νομίζω ότι είναι ο Σπίλμπεργκ με τη γέφυρα των κατασκόπων που αποδείχτηκε γέφυρα κατακόπων σε αυτή την κατηγορία (και γενικότερα με την πρόβλεψη συγκομιδής αγαλματιδίων!).
Έκπληξη : Τζορτζ Μίλερ
Επιθυμία: Τζορτζ Μίλερ, το οποίο αποτελεί έκπληξη και για εμένα τον ίδιο η επιλογή του νεογκόθικ Mad Max για την σκηνοθεσία, αλλά το επεξηγώ στο επιμύθιο την απόφασή μου αυτή. Το Mad Μax αν μη τι άλλο είναι τίμιο για αυτό που υπόσχεται και μεταξύ των άλλων προσφέρει εικόνες σπάνιας, αγρίας ομορφιάς και στιγμές γουρλοφθαλμιότητας.
Αδικημένος νομίζω ότι είναι ο Σπίλμπεργκ με τη γέφυρα των κατασκόπων που αποδείχτηκε γέφυρα κατακόπων σε αυτή την κατηγορία (και γενικότερα με την πρόβλεψη συγκομιδής αγαλματιδίων!).
Και πάμε στην
επιτομή των βραβείων στην κατηγορία που γι'αυτή σφάζονται με το σπαθί του θείου
Όσκαρ όλοι οι ποθούντες. Βραβείο αίγλης, χρημάτων, αναγνώρισης,
διαφήμισης ζωής...το βραβείο καλύτερης ταινίας :
Υποψηφιότητες :
Η Επιστροφή
Spotlight
Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής
H Διάσωση
Το Μεγάλο Σορτάρισμα
Η Γέφυρα των Κατασκόπων
Brooklyn
Room
Φαβορί: Η Επιστροφή
Έκπληξη: Spotlight
Επιθυμία: Η Επιστροφή...πρόκειται για ταινιάρα, η οποία απογειώνεται από τον Λεό και την υποβλητική φωτογραφία. Τα μονοπλάνα που δημιουργούν την αίσθηση ότι είσαι κομμάτι της δράσης, νιφάδα του αιματοβαμμένου χιονιού, δροσοσταλίδα του υφέρποντος πάγου στο κλαδί της ανάτασης.. Την μνημονεύεις για μέρες και νύχτες, σημείο αναφοράς για άλλες που προσπαθούν να επιστρέψουν στον δρόμο των επιτυχιών αλλά παραμένουν στον δρόμο της οργής και δεν τους διασώζει τίποτα παρά να σορτάρουν τις αποτυχίες τους κάτω από το λυκαυγές σποτ του δωματίου τους στο ..Brooklyn!
Έκπληξη: Spotlight
Επιθυμία: Η Επιστροφή...πρόκειται για ταινιάρα, η οποία απογειώνεται από τον Λεό και την υποβλητική φωτογραφία. Τα μονοπλάνα που δημιουργούν την αίσθηση ότι είσαι κομμάτι της δράσης, νιφάδα του αιματοβαμμένου χιονιού, δροσοσταλίδα του υφέρποντος πάγου στο κλαδί της ανάτασης.. Την μνημονεύεις για μέρες και νύχτες, σημείο αναφοράς για άλλες που προσπαθούν να επιστρέψουν στον δρόμο των επιτυχιών αλλά παραμένουν στον δρόμο της οργής και δεν τους διασώζει τίποτα παρά να σορτάρουν τις αποτυχίες τους κάτω από το λυκαυγές σποτ του δωματίου τους στο ..Brooklyn!
Επιμύθιο :
Η φετινή μάχη είναι από τις ποιοτικότερες των τελευταίων ετών, κυρίως για
τα καταπληκτικά σενάρια που κονταροχτυπιούνται (διασκευασμένα Το Μεγάλο Σορτάρισμα, Brooklyn,
Carol, Room και πρωτότυπα Η Γέφυρα των
Κατασκόπων, Ex Machina -ταινία cult πλέον έχει δημιουργήσει άπειρες
συζητήσεις και λοχομαχίες, Τα Μυαλά που
Κουβαλάς, Spotlight και Straight Outta Compton: ο μεγάλος αδικημένος των Όσκαρ. Θα έβαζα και το Trumpo
που προφανώς λόγω αριστερού περιεχομένου σκεπάστηκε προσεκτικά.
Οικτίρω άνωθεν τον Ινιάριτου για την επιστροφή, γιατί δεν έκανε καμία
αναφορά σε λόγους του στον μεγάλο Ταρκόφσκι και η ταινία του έχει 17
αντεγραμμένες (για να μην πω κλεμμένες) σκηνές από ταινίες του Ταρκόφσκι.
Τρανή απόδειξη αυτό εδώ. Αν το παρακολουθήσετε θα παγώσετε, όχι από το κρύο και την ατμόσφαιρα,
αλλά για το γεγονός ότι μπορεί αυτή η κλοπή να στερήσει το Όσκαρ από τον Ντι
Κάπριο και πoιος
ακούει τις απανταχού γκρούπις του!
Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στον λύκο της Γουόλ Στριτ, όπου η ταινία του Σκορτσέζε ήταν τόσο απαράδεκτη ώστε να παρασύρει και τον Λεό. Εκεί τον έφαγε ο λύκος του Μάρτιν, εδώ θα τον αποτελειώσει η Αρκούδα του Αλεχάντρο;
Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στον λύκο της Γουόλ Στριτ, όπου η ταινία του Σκορτσέζε ήταν τόσο απαράδεκτη ώστε να παρασύρει και τον Λεό. Εκεί τον έφαγε ο λύκος του Μάρτιν, εδώ θα τον αποτελειώσει η Αρκούδα του Αλεχάντρο;
Καλά λένε κάποιοι, ότι όταν κάποια στιγμή γίνει η ζωή του Λεονάρντο ντι
Κάπριο ταινία, ο ηθοποιός που θα τον ενσαρκώσει θα έχει περισσότερες πιθανότητες
να πάρει το Όσκαρ!
Αθανατ.
4 σχόλια:
Ε οχι και Γεφυρα των κατακοπων! Ιεροσυλια...
Ε οχι και οι Ατιθασες τετοιας τυχης!
Διπλη ιεροσυλια!
Αθανατ εχεις ξεφυγει!
Οι προσωπικές απόψεις όλων μας –ειδικά για τον κινηματογράφο- επιτρέπεται να είναι λίγο ξε-φευγάτες.
Ευχαριστώ πάντως.
Αθανατ.
Παιδιά δεν υπάρχει αμφιβολία. Ο Αθανατ έπεσε πάλι μέσα. Μια κριτική - πρόβλεψη - επιμόρφωση που αφήνει εποχή. στα θέματα του σινεμά εμπιστεύομαι Αθανατ δαγκωτό. τέλος.
Τότε να είστε σίγουροι ότι κάτι θα ξαναδιαβάσετε από τον Αθανατ.
Ευχαριστούμε πολύ.
Δημοσίευση σχολίου